Borgeet class 10 Questions Answers HSLC Assamese SEBA
Borgeet class 10 Questions Answers HSLC Assamese SEBA: Borgeet is the first poem from class 10 HSLC Assamese (MIL) SEBA text-book. Here you will get Borgeet class 10 Questions Answers HSLC Assamese SEBA.
Class 10 Assamese Borgeet Text-book Questions Answers
বৰগীত কবিতাটোৰ পৰীক্ষাৰ বাবে দৰকাৰী প্ৰশ্নোত্তৰ বোৰ বাবে ইয়াত ক্লিক কৰা
বৰগীত
-শ্ৰী শ্ৰী মাধৱদেৱ
ভাৱ বিষয়কঃ
১। চমুকৈ প্ৰশ্নৰ উত্তৰ দিয়াঃ
(ক) "............নেৰিবা বান্ধৱ মােক জীৱনে মৰণে । ”
— কবিয়ে জীৱনে মৰনে নোৱাৰিবৰ বাবে কাক অনুৰােধ কৰিছে ? (HSLC 17)
উত্তৰ: কবিয়ে জীৱনে মৰণে নেৰিবৰ বাবে ভগৱানক অনুৰােধ কৰিছে ।
(খ) 'সনক , সনন্দ যােগী যাহাকু ধিয়ায় ।'
—সনক , সনন্দ আদি যােগীসকলে কাক ধ্যান কৰে বুলি কৈছে ?
উত্তৰ: সনক , সনন্দ আদি যােগীসকলে নাৰায়ণক ধ্যান কৰে বুলি কৈছে ।
(গ) কবি কিহত আতুৰ হােৱা বুলি কৈছে ?
উত্তৰ: কবি বিষয় বন্ধনত আতুৰ হােৱা বুলি কৈছে ।
(ঘ) বৰগীতটি কোনে ৰচনা কৰা ?
উত্তৰ: বৰগীতটি মহাপুৰুষ শ্ৰীশ্ৰীমাধৱদেৱে ৰচনা কৰা ।
(ঙ) বৰগীতটি কি ৰাগত বন্ধা আছে ? (HSLC 17)
উত্তৰ: বৰগীতটি বসন্তৰাগত বন্ধা আছে ।
(চ) কবিয়ে 'বান্ধব’বুলি কাক সম্বােধন কৰিছে ? (HSLC 16)
উত্তৰ: কবিয়ে 'বান্ধব' বুলি নাৰায়ণক (ভগৱানক) সম্বােধন কৰিছে ।
(ছ) 'মােহ – পাশ’মানে কি ?
উত্তৰ: 'মােহ – পাশ ’ মানে মায়াৰ জৰী অর্থাৎ মায়াৰ বান্ধোন ।
Class 10 MIL Assamese HSLC SEBA Solutions
২। বৰগীতটিৰ মূলভাব লিখা ।
উত্তৰ: মাধৱদেৱ বিৰচিত হৰি হেৰােৰে বাপ পশিলো শৰণে শীর্ষক প্রার্থনামূলক বৰগীতটো দাস্য ভক্তিৰ উৎকৃষ্ট নিদর্শন । বৈষ্ণৱ ধৰ্মৰ ইষ্ট দেৱতা বিষ্ণুৰ অংশ স্বৰূপ শ্রীকৃষ্ণৰ ওচৰত শৰণ লৈ সংসাৰৰ পৰা মুক্তি পােৱাৰ কথা এই বৰগীতটোত প্রকাশ পাইছে ।
ভগৱানৰ ওচৰত শৰণ লােৱা কবিয়ে তেওঁক জীৱনে মৰণে নেৰিবলৈ ভগৱানক কাকুতি কৰিছে । যােগসিদ্ধ পুৰুষসকলে যাক ধ্যান কৰে , সমস্ত বেদে যাক বিচাৰি । নাপায়, সহস্র মুখ অনন্তই যাৰ গুণ গাই শেষ কৰিব নােৱাৰে , সেইজনা পৰম পুৰুষৰ মহিমা কবিৰ দৰে অধমে জানিবলৈ অপৰাগ ।
বিষয় - বাসনাত মত্ত কবিয়ে ইয়াৰ পৰা পৰিত্ৰাণ বিচাৰি ভগৱানৰ চৰণত শৰণ লৈছে । ভকতৰ ত্রাণকর্তা ভগৱান । সেয়ে কবিয়ে ভগৱানৰ ওচৰত কাতৰভাৱে তেওঁক সংসাৰৰ মায়া মোহৰৰ পৰা পৰিত্ৰাণ কৰিবলৈ প্রার্থনা কৰিছে ।
ভগৱানৰ দাসৰূপে নিজকে প্রতিপন্ন কৰা এই বৰগীতটোত কবিয়ে তেওঁক সংসাৰৰ যন্ত্ৰণাৰ পৰা মুক্তি দিবলৈ ভগৱানক খাটিছে । নিজকে ভগৱানৰ চৰণত সমৰ্পণ কৰি এই সংসাৰৰ মায়াৰ বন্ধনৰ পৰা মুক্তি হ’বলৈ এইদৰে প্রার্থনা কৰাৰ মাজেৰে কবিৰ ভক্তিধৰ্মৰ প্রতি পৰাকাষ্ঠা প্রকাশ পাইছে ।
৩৷ বৰগীতটিৰ ৰচকৰ চমু পৰিচয় দিয়া ।
উত্তৰ: বৰগীতটোৰ ৰচক হ’ল মহাপুৰুষ শ্রীশ্রীমাধৱদেৱ । কবি মাধৱদেৱৰ জন্ম হৈছিল লখিমপুৰৰ নাৰায়ণপুৰৰ লেটেকু পুখুৰীত ১৪৮৯ খ্রীষ্টাব্দত । তেখেতেৰ পিতৃ আছিল গােবিন্দগিৰী ভূঞা আৰু মাতৃৰ নাম আছিল মনোৰমা।
বর্তমান বাংলাদেশৰ বাকাতৰাজেন্দ্র অধ্যাপকৰ টোলত গুৰুজনাই । শিক্ষা গ্রহণ কৰিছিল । ১৫২২ চনত তেখেতে শ্ৰীমন্ত শংকৰদেৱক লগ পায় আৰু শংকৰদেৱে প্ৰৱৰ্তন কৰানৱ – বৈষ্ণৱ ধর্ম গ্রহণ কৰি ধর্মচর্চাত মনােনিবেশ কৰে । এইগৰাকী মহান সাহিত্যিকৰ ১০৭ বছৰ বয়সত ১৫৯৬ খ্রীষ্টাব্দত কোচবিহাৰৰ ভেলা মধুপুৰত দেহাৱসান ঘটে ।
কবিমাধৱদেৱৰ সাহিত্যিক কৰ্মৰাজি তলত দিয়া ভাগত ভাগ কৰি দেখুৱাব পাৰি –
(ক) নামঘােষাহ’ল কবি মাধৱদেৱৰ সাহিত্যিক জীৱনৰ কীর্তিস্তম্ভ ।
(খ ) আখ্যানমূলক ৰচনা: আদিকাণ্ড ৰামায়ণ আৰু ৰাজসূয় কাব্য ।
(গ) তত্ত্বমূলক গ্রন্থ নামঘােষা: জন্ম ৰহস্য , ভক্তি ৰত্নাৱলী আৰু নামমালিকা ।
(ঘ) নাটক: দধিমথন আৰু অর্জুন-ভঞ্জন ।
(ঙ) ঝুমুৰা: চোৰধৰা, পিম্পৰা গুচোৱা, ভােজন বেহাৰ আৰু ভূমি লেটোৱা ।
HSLC SEBA Assamese Class 10 Questions Answers
৪। ব্যাখ্যা কৰাঃ
( ক ) “ সহস্র বয়নে যাৰ নপাৱস্ত সীমা ।
অধমে জানিবাে কেনে তােমাৰ মহিমা । ” (HSLC 18)
উত্তৰ: উক্ত বৰগীত ফাকি আমাৰ পাঠ্যপুথি '' অসমীয়া সাহিত্য চয়নিকা '' ৰ অন্তৰ্গত শ্ৰী শ্ৰী মাধৱদেৱৰ বিৰচিত "বৰগীত" নামৰ গীতটিৰ পৰা তুলি দিয়া হৈছে ।
সীমাহীন জ্ঞান দিব পৰা শাস্ত্ৰয়েও য'ত আপোনাৰ মহিমাৰ সীমা উপলদ্ধি কৰিব পৰা নাই । সনক সনন্দৰ দৰে ডাঙৰ ডাঙৰ যোগী সকলে যোগ যোগ ধৰি ধ্যান কৰি আপোনাৰ মহিমা উপলদ্ধি কৰিব পৰা নাই । মইনো এজন সাধাৰণ মানুহে আপোনাৰ মহিমা কেনেকৈ উপলদ্ধি কৰিম ।
( খ ) “ আতুৰ ভৈলােহাে হৰি বিষয় বিকলে ।
কৰিয়াে উদ্ধাৰ মােক চৰণকমলে । ”
উত্তৰ: উক্ত বৰগীত ফাকি আমাৰ পাঠ্যপুথি '' অসমীয়া সাহিত্য চয়নিকা '' ৰ অন্তৰ্গত শ্ৰী শ্ৰী মাধৱদেৱৰ বিৰচিত "বৰগীত" নামৰ গীতটিৰ পৰা তুলি দিয়া হৈছে ।
আতুৰ হলো মই প্ৰভু এই সংসাৰৰ মায়া মোহত । আপুনিটো দয়াৰ সাগৰ প্ৰভো আপোনাৰ দয়া,মহিমাৰ কোনো সীমা নাই । অজস্ৰ জ্ঞান দিব পৰা শাস্ত্ৰয়েও আপোনাৰ মহিমাৰ কোনো উপলদ্ধি কৰিব পৰা নাই । সনক সনন্দৰ দৰে যোগী সকলে যোগ যোগ ধৰি ধ্যান কৰিও আপোনাৰ উপলদ্ধি কৰিব পৰা নাই । মই প্ৰভু আপোনাক প্ৰাৰ্থনা কৰিছো আপুনি মোক উদ্ধাৰ কৰি আপোনাৰ পদুম ফুলৰ দৰে কোমল ভৰি যোৰ চুবলৈ দিয়ক ।
( গ ) “ তােমাৰ চৰণ দুই মােৰ মহা ধন ।
ভকত জনেৰ নিজ তুমিয়ে জীৱন । ”
উত্তৰ: উক্ত বৰগীত ফাকি আমাৰ পাঠ্যপুথি '' অসমীয়া সাহিত্য চয়নিকা '' অন্তৰ্গত শ্ৰী শ্ৰী মাধৱদেৱৰ বিৰচিত "বৰগীত" নামৰ গীতটিৰ পৰা তুলি দিয়া হৈছে ।
হে হৰি তোমাৰ পদুম হেন ভৰি যোগলত মোক হৰণ ল'বলৈ দিয়া । তোমাৰ ভৰি যোগলত হৰণ ল'বলৈ দিয়াতোৱে হ'ব মোৰ বাবে মহাধন । তুমি হলা দয়াৰ সাগৰ তোমাৰ দয়াৰ কোনো সীমা নাই । তোমিয়েই হলা ভকত সকলৰ প্ৰাণ তোমাৰ বাহিৰে আৰু ভকত সকলৰ কোনো নাই ।
৫। '' সনক সনন্দ যোগী যাহাকু ধিয়ায় ৷
সকল নিগমে যাক বিচাৰি নপায় ৷৷ ''
—তাৎপৰ্য বিচাৰ কৰা ৷,
উত্তৰ: উক্ত বৰগীত ফাকি আমাৰ পাঠ্যপুথি '' অসমীয়া সাহিত্য চয়নিকা '' অন্তৰ্গত শ্ৰী শ্ৰী মাধৱদেৱৰ বিৰচিত "বৰগীত" টিৰ পৰা তুলি দিয়া হৈছে ।
এই বৰগীতটিৰ যোগেদি কবিৰ ভগৱানৰ প্ৰতি গভীৰ মনোভাৱ প্ৰকাশ পাইছে । এই বৰগীতটিৰ যোগেদি কবিয়ে নিজকেই এজন সাধাৰণ মানুহৰ লগত তুলনা কৰিছে । ভগৱানৰ অপাৰ মহিমা প্রকাশ কৰাৰ প্রসংগত, ভগৱানৰ বিষয়ে এনেদৰে কৈছে ।
তোমাৰ প্ৰভু মহিমাৰ কোনো সীমা নাই । মহিমাৰ দৰেই তোমাৰ দয়াৰো সীমা নাই । তোমাৰ মহিমা আৰু দয়া সনক সনন্দৰ দৰে ডাঙৰ ডাঙৰ যোগী সকলে যোগ যোগ ধৰি ধ্যান কৰিও তোমাৰ মহিমাৰ কোনো সীমা উলিয়াব পৰা নাই । অজস্ৰ জ্ঞান দিব পৰা শাস্ত্ৰয়েও তোমাৰ মহিমাৰ কোনো উপলদ্ধি কৰিব পৰা নাই । মই এজন সাধাৰণ মানুহ হৈ কেনেকৈনো আপোনাৰ মহিমা উপলদ্ধি কৰিম ।
৬। বৰগীতৰ চাৰিটা লক্ষণৰ বিষয়ে লিখা ।
উত্তৰ: মহাপুৰুষ শ্ৰীমন্তশংকৰদেৱ আৰু শ্ৰীশ্ৰী মাধৱদেৱে বিৰচিত বৰগীতৰ কেতবােৰ সুকীয়া সুকীয় লক্ষণ আছে , যাৰবাবে এই গীত আন গীতৰ পৰা পৃথক । বৰগীতৰ তেনে চাৰিটা লক্ষণ হল—
(ক) বৰগীতবােৰ ৰাগ – তালযুক্ত শাস্ত্রীয় গীত ।
(খ) বৰগীত কৃত্রিম ব্ৰজাৱলী ভাষাত ৰচিত ।
(গ) মহাপুৰুষ শংকৰদেৱ আৰু মাধৱদেৱে লিখা উচ্চ আধ্যাত্মিক ভাৱধাৰাৰ গীতকহে বৰগীত আখ্যা দিয়া হয় ।
(ঘ) নামধৰ্ম প্ৰচাৰৰ উদ্দেশ্যে বৰগীতসমূহ ৰচিত ৷
ভাষা বিষয়কঃ
১। তলত দিয়া শব্দকেইটাৰ আধুনিক ৰূপ লিখাঃ
নপাৱন্ত, কেনে ভৈলােহাে, তুমিসে, জনেৰ, কহয় ।
উত্তৰ: নপাৱন্ত – নোৱাৰে ।
কেনে – কেনেকৈ ।
ভৈলােহাে – হ’লো ।
তুমিসে – তুমিহে ।
জনেৰ – জনৰ ।
কহয় – কয় ।
২। ব্ৰজাৱলী ভাষাৰ বৈশিষ্ট্যসমূহ উল্লেখ কৰা ।
উত্তৰ: অসমীয়া সাহিত্যত বৈষ্ণৱ গুৰু শংকৰদেৱ আৰু মাধৱদেৱৰ বৰগীত আৰু অংকমালাৰ ব্যৱহৃত ভাষাটো ব্রজবুলি বা অসমীয়া ভাষাত ব্ৰজাৱলী নামে জনাজাত । বজ্ৰাৱলী ভাষাৰ বৈশিষ্ট্যসমূহ তলত উল্লেখ কৰা হ'ল -
(ক) ব্রজবুলি ভাষা বা ব্ৰজাৱলী ভাষাত সংস্কৃত শব্দৰ প্রয়ােগ বহুলভাৱে দেখা যায় ।
(খ) এই ভাষাত আৰবী, ফাৰ্চী আদি বিদেশী ভাষাৰ শব্দও দেখা যায় ।
(গ) বজ্ৰাৱলী ভাষাৰ মূল ভেটি হ'ল মৈথিলী ৷
(ঘ) ব্ৰজাৱলী ভাষাত দ্বিস্বৰ আৰু ত্রিস্বৰৰ প্ৰয়ােগ প্রচুৰ ।
(ঙ) ই এক কৃত্ৰিম সাহিত্যিক ভাষা ৷
Class 10 Assamese HSLC Question Bank SEBA
১। মাধৱদেৱৰ সাহিত্যিক জীৱনৰ কীর্তিস্তম্ভ কি ? (HSLC 18)
উত্তৰ: মাধৱদেৱৰ সাহিত্যিক জীৱনৰ কীর্তিস্তম্ভ হ'ল নামঘােষা ।
২। মাধৱদেৱৰ জন্মস্হান কি ?
উত্তৰ: মাধৱদেৱৰ জন্মস্হান লখিমপুৰৰ নাৰায়ণপুৰৰ লেটেকু পুখুৰী ।
৩। মাধৱদেৱৰ ক'ত মৃত্যু হৈছিল ?
উত্তৰ: ১৫৯৬ খ্রীষ্টাব্দত কোচবিহাৰৰ ভেলা মধুপুৰত মাধৱদেৱৰ ক'ত মৃত্যু হৈছিল ।
৪। মাধৱদেৱৰ পিতৃ - মাতৃৰ নাম কি আছিল ?
উত্তৰ: মাধৱদেৱৰ পিতৃ - মাতৃৰ নাম ক্ৰমে গােবিন্দগিৰী ভূঞা আৰু মনোৰমা।
৫। মাধৱদেৱ কোনজন গুৰুৰ প্ৰিয়তম শিষ্য আছিল ?
উত্তৰ: মাধৱদেৱ মহাপুৰুষ শ্ৰীমন্তশংকৰদেৱৰ প্ৰিয়তম শিষ্য আছিল ।
৬। 'অর্জুন-ভঞ্জন' নাটকখন কোনে ৰচনা কৰিচিল ?
উত্তৰ: 'অর্জুন-ভঞ্জন' নাটকখন মহাপুৰুষ শ্ৰীশ্ৰী মাধৱদেৱে ৰচনা কৰিচিল ।
৭। মাধৱদেৱে ৰচনা কৰা দুখন নাটকৰ নাম লিখা ।
উত্তৰ: মাধৱদেৱে ৰচনা কৰা দুখন নাটকৰ নাম হ'ল দধিমথন আৰু অর্জুন-ভঞ্জন ।
৮। মাধৱদেৱে ক'ত ক'ত ধৰ্ম প্ৰচাৰ কৰিছিল ?
উত্তৰ: মাধৱদেৱে বাবাদি, গণককুছি, সুন্দৰীদিয়া, ভেলাডাংগা আদি ঠাইত ধৰ্ম প্ৰচাৰ কৰিছিল ।
৯। মাধৱদেৱ বিৰচিত বৰগীতৰ সংখ্যা কিমানটা ?
উত্তৰ : মাধৱদেৱ বিৰচিত বৰগীতৰ সংখ্যা ১৫৭ টা ।
১০ । " সহস্র বয়নে যাৰ নপাৱস্ত সীমা" - হাজাৰ বৰ্ণনাৰে কাৰ বৰ্ণনা কৰি পাৰ পাব নোৱাৰি বুলি কোৱা হৈছে ?
উত্তৰ: সহস্র বয়নে যাৰ নপাৱস্ত সীমা" - হাজাৰ বৰ্ণনাৰে প্ৰভু শ্ৰী কৃষ্ণৰ বৰ্ণনা কৰি পাৰ পাব নোৱাৰি বুলি কোৱা হৈছে ।
১১ । তোমাৰ পাঠ্যপুথিত থকা বৰগীতটিত কবিৰ কি ভাৱ প্ৰকাশ পাইছে ?
উত্তৰ: পাঠ্যপুথিত থকা বৰগীতটিত কবিৰ শাস্ত্ৰীয় ৰাগজুক্ত আৰু আধ্যাত্মিক ভাৱ প্ৰকাশ পাইছে ।
No comments:
Post a Comment